Mr X i skidspåren

Han har setts i skidspåren några gånger - oftast på vardagar när det är få andra ute i spåren. De flesta tänker inte på den diskreta "ryggsäcken" som han verkar åka runt med. Spårpatrullen är dock observanta och har ögonen med oss så vi stoppar honom och ber om en intervju.


"Ni kan kalla mig Mr X."

Spårpatrullen: Det är ju ett barn du åker runt med!
Mr X: Ja....
Spårpatrullen: Vet barnets mamma om det där?
Mr X: Jaaa... - fast ni behöver väl inte säga nåt, va?
Spårpatrullen: Du måste vara rätt desperat sugen på att åka skidor, eller hur?
Mr X: Jooo... fast det var värre förra året när jag skulle träna för Vasaloppet.
Spårpatrullen: Men vad gör du om barnet börjar gråta mitt ute i spåren?
Mr X: Näää... det gör hon inte. Hon sover så gott av det rytmiska stakandet.
Spårpatrullen: Men är du inte rädd för att ramla eller tappa balansen?
Mr X: Jag kör sakta, och dessutom har ni ju inga otäcka backar här på Bisslinge.
Spårpatrullen: OK, tack för intervjun. Kör försiktigt nu bara!


Mr X tipsar om ryggsäcks-sele för barn som alternativ till en dyr släde att dra runt på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0